När du flyttar in

Flytten närmar sig och det är mycket att tänka på. Med bra planering blir din flytt mycket enklare. Här får du lite tips om saker som är bra att veta innan du flyttar in.

Checklista för inflyttning

  • Bovärden kontaktar dig för nycklar och introduktion.
  • Har du rätt till ommålning eller omtapetsering väljer du detta i vår Bobutik.
  • Har du fast telefon? Kontakta din teleoperatör för flytt av telefon.
  • Betala den första hyran, hyresavin får du när du skriver avtal.
  • Beställ adressändring genom Svensk Adressändring.
  • Uppdatera eller beställ hemförsäkring. Läs mer om hemförsäkring.
  • Internet, TV och telefoni finns via vårt bredbandsnät. Läs mer om bredband här.
  • När du flyttar till oss blir du också kund hos Falu Elnät AB, Faluns lokala elnätsföretag som ser till att elen levereras hem till dig. Om du inte själv väljer någon elleverantör får du Falu Energi & Vatten AB som elleverantör.
    Har du några frågor ska du kontakta Falu Energi & Vatten på telefon 023-77 49 00
  • E-faktura är ett enkelt sätt att betala hyran på. E-faktura skaffar du hos din internetbank. Läs mer om E-faktura här.
  • Kontakta Skatteverket och gör en adressändring.
  • Kom ihåg att kontaka våra uthyrare för parkeringstillstånd vid inflytt.
  • Behöver du husrum till flytthjälpen eller helggästen? Vi erbjuder gästlägenheter i vissa av våra områden. Läs mer om gästlägenheter här.

Detta gäller på inflyttningsdagen

  • Ta med kvitto på hyresinbetalningen när du hämtar nycklarna hos din Bovärd.
  • Bovärden går igenom besiktningsprotokollet med dig. Du får också information om var närmaste miljöhus och tvättstuga finns.
  • Du kan få ett tillfälligt parkeringstillstånd av våra uthyrare för att förenkla vid i och urlastning intill entrén. Observera att du endast får parkera där vid i och urlastning.
  • Har din entré en porttelefon? Meddela Bovärden ditt telefonnummer så att numret kan installeras.
  • Kontrollera att din brandvarnare fungerar.

Relaterat innehåll

Bra att veta A-Ö

Här finns information att läsa om våra tilläggstjänster och ordningsföreskrifter

Utflyttning

Här finns information om vad som gäller när du flyttar ut ur din lägenhet.

Relaterade länkar

  • Kontakta Kundcenter
  • Gör en felanmälan på din lägenhet

Postadress

Kopparstaden AB
Box 1985
791 19 Falun

Besöksadress

Bobutiken

Stigaregatan 3B

791 71 Falun

Våra öppettider

Kopparstaden är Faluns allmännyttiga bostadsbolag. Vårt uppdrag är att skapa ett brett utbud av lägenheter inom Falu kommun samt bidra till tillväxt och det hållbara samhället.

Vi är cirka 115 medarbetare och ägs till 100 procent av Falu kommun. Vi äger och förvaltar 6130 lägenheter, 230 lokaler och 820 uthyrningsförråd i Falun. Vi arbetar för ett brett utbud vad gäller standrard, hyra och läge. Alla lägenheter är hyresrätter, vilket betyder att du slipper kontantinsats.

Kontakt

023 – 458 00

Övriga kontakter

Postadress

Kopparstaden AB
Box 1985
791 19 Falun

Besöksadress

Bobutiken

Stigaregatan 3B

791 71 Falun

Våra öppettider

Kopparstaden är Faluns allmännyttiga bostadsbolag. Vårt uppdrag är att skapa ett brett utbud av lägenheter inom Falu kommun samt bidra till tillväxt och det hållbara samhället.

 

Vi är cirka 115 medarbetare och ägs till 100 procent av Falu kommun. Vi äger och förvaltar 6130 lägenheter, 230 lokaler och 820 uthyrningsförråd i Falun. Vi arbetar för ett brett utbud vad gäller standrard, hyra och läge. Alla lägenheter är hyresrätter, vilket betyder att du slipper kontantinsats.

Vi använder cookies (kakor) för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Klicka här för att läsa mer om cookies. Jag accepterar cookies