Bredband

För att beställa en tjänst går du in på tjänsteportalen. Här väljer du vilken tjänst du vill ha (tv, telefoni eller bredband) och väljer sedan bland våra tjänsteleverantörers erbjudanden och kampanjer.

Vissa tjänsteleverantörer levererar bara en tjänst, som exempelvis tv, men de flesta erbjuder kombinationspaket för flera tjänster. Behöver du hjälp med att beställa tjänster kontaktar du leverantörernas egna kundtjänster.

Observera att när du ombeds ange lägenhetsnummer i portalen eller hos tjänsteleverantör så är det ditt tiosiffriga produktnummer som ska användas, du finner det högst upp i det högra hörnet på ditt avtal, eller på din senaste faktura.

Felanmälan bredbandsnät

All felanmälan gällande bredband görs endast via din bredbandsleverantör. Kontaktuppgifter hittar du på tjänsteportalen ITUX/Falun. Se nedan i relaterade länkar.

Relaterade länkar

  • Tjänsteportalen ITUX/Falun