Återkoppling hyresgästenkät

På den här sidan kan du läsa om resultatet av den senaste hyresgästenkäten som genomfördes i april 2024.

Svaren som kommer in från enkäten väger tungt i vårt utvecklingsarbete, en möjlighet för dig till boinflytande. Hyresgästenkäten är en viktig kanal för dig som vill göra skillnad, och ett ovärderligt verktyg för oss i vårt arbete med att öka kundnöjdheten för dig som bor hos oss.

Ett stort tack till alla er som är med och bidrar till boinflytande och på så sätt gör skillnad för dig och dina grannar!

Nedan kan du läsa resultatet av enkäten och vad vi satsar på för att utveckla och förbättra utifrån de svar vi får in.

Utveckla och förbättra

Efter varje genomförd enkät läser vi igenom och sammanställer alla svar. Vi kontaktar även de hyresgäster som önskar få återkoppling i, eller diskutera, en sakfråga. På detta sätt får vi fram vad du som hyresgäst önskar få förbättrat, utvecklat eller förändrat.

Sedan vi började med denna enkät för cirka tre år sedan visar utvecklingen att våra hyresgäster blir mer nöjda och säger i allt högre de kan rekommendera oss som hyresvärd.

Vi nöjer oss inte med det. Det finns alltid saker som kan och behöver bli bättre.

Städning av allmänna utrymmen

I vårt nya avtal med städbolag har vi lagt till obligatorisk storstädning av tvättstugorna en gång per år (tidigare har det varit vid behov). Vi planerar även att göra likadant i trapphusen.

person håller i mobiltelefon

Tillgänglighet

En del upplever att det är krångligt att få kontakt med oss och därför vill vi vara mer aktiva i andra kanaler än bara telefon och besök. Vårt kundcenter jobbar på att vara snabba på att svara på mejl och chatt. Dessutom har vi utvecklat vårt forum för frågor och svar på vår hemsida, så att du inte alltid ska behöva ta kontakt med oss för att få svar på dina frågor. Vi har även uppdaterat mina sidor så att det ska vara enklare för dig som söker ny bostad, förråd eller parkeringsplats.

Underhåll av lägenheter (målning, tapet, vitvaror mm)

När det gäller underhåll av lägenhet finns det nu bättre information på vår hemsida om hur du går tillväga om du vill få målat eller tapetserat. Du kontaktar oss och beställer en underhållsbesiktning.

Din möjlighet att påverka ditt boende (boinflytande)

Har du synpunkter och idéer på vad som kan bli bättre rekommenderar vi dessa möjligheter: Svara på enkäten, kom på möten som vi bjuder in till (även tex sopsorteringsdag om det finns i ditt område), ring oss, besök oss, mejla eller chatta.

Relaterade länkar

  • Läs mer om Kopparstaden
  • Se öppettider i vår Bobutik
  • Kontakta kundcenter