Trivselregler i sociala medier

Vi har ett ansvar att de kommentarer och innehåll som finns i våra sociala kanaler håller en god ton och sker i respekt för andra och därför har vi upprättat några ordningsregler.

Vi hanterar inte serviceärenden i våra sociala medier. Vill du göra en felanmälan i din lägenhet eller lokal kan du vända dig till Mina sidor eller kontakta kundcenter. Vi välkomnar alla att följa, kommentera, dela och på annat sätt delta i den dialog som sker i våra sociala kanaler, men vi förbehåller oss alltid rätten att ta bort kommentarer och uppladdningar som strider mot lagar eller på annat sätt är olämpliga.

Detta gäller bland annat inlägg som innehåller

  • Förtal, personliga angrepp eller förolämpningar
  • Hets mot folkgrupp, sexism eller andra trakasserier
  • Våldsskildringar eller pornografi
  • Uppmaningar till brott
  • Olovlig användning av upphovsrättsligt skyddat material
  • Material som strider mot personuppgiftslagen eller GDPR (Uppladdningar som innehåller personuppgifter. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, telefonnummer, VIN-nummer, adresser, e-postadresser, personnummer, registreringsnummer etc.)
  • Svordomar eller obscena ord
  • Spam eller trollning
  • Skräppost
  • Insamlingar
  • Kommersiella budskap eller reklam
  • Politiska budskap
  • Länkfiske till tredjepart
  • Inlägg som på annat sätt kan upplevas som olämpliga

När du kommenterar ett inlägg ska dina kommentarer hålla sig till ämnet. Inlägg som inte håller sig till ämnet tas bort. Även inlägg som uppfattas som spam kan komma att raderas. Vi förbehåller oss rätten att blockera användare som upprepade gånger bryter mot dessa regler, samt att anmäla innehåll som bryter mot dessa regler eller Svensk lag till berörd plattform och/eller myndighet.

När vi anser det nödvändigt meddelar vi dig inom några dagar att vi tagit bort ett inlägg.

Kontakta oss om du har några frågor

Har några frågor eller funderingar? Kontakta oss via Kundo . För komplexa frågor eller klagomål som ofta resulterar i följdfrågor och som kräver en nyanserad dialog förbehåller vi oss rätten att hänvisa till andra kontaktvägar.

Relaterade länkar

  • Kontakta Kundcenter
  • Logga in på Mina sidor
  • Gör en felanmälan

Postadress

Kopparstaden AB
Box 1985
791 19 Falun

Besöksadress

Bobutiken

Stigaregatan 3B

791 71 Falun

Våra öppettider

Kopparstaden är Faluns allmännyttiga bostadsbolag. Vårt uppdrag är att skapa ett brett utbud av lägenheter inom Falu kommun samt bidra till tillväxt och det hållbara samhället.

Vi är cirka 115 medarbetare och ägs till 100 procent av Falu kommun. Vi äger och förvaltar 6130 lägenheter, 230 lokaler och 820 uthyrningsförråd i Falun. Vi arbetar för ett brett utbud vad gäller standrard, hyra och läge. Alla lägenheter är hyresrätter, vilket betyder att du slipper kontantinsats.

Kontakt

023 – 458 00

Övriga kontakter

Postadress

Kopparstaden AB
Box 1985
791 19 Falun

Besöksadress

Bobutiken

Stigaregatan 3B

791 71 Falun

Våra öppettider

Kopparstaden är Faluns allmännyttiga bostadsbolag. Vårt uppdrag är att skapa ett brett utbud av lägenheter inom Falu kommun samt bidra till tillväxt och det hållbara samhället.

 

Vi är cirka 115 medarbetare och ägs till 100 procent av Falu kommun. Vi äger och förvaltar 6130 lägenheter, 230 lokaler och 820 uthyrningsförråd i Falun. Vi arbetar för ett brett utbud vad gäller standrard, hyra och läge. Alla lägenheter är hyresrätter, vilket betyder att du slipper kontantinsats.

Vi använder cookies (kakor) för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Klicka här för att läsa mer om cookies. Jag accepterar cookies