Just nu är det svårt att logga in till Mina sidor pga överbelastning på systemet.
Vänligen försök senare!

Mer information >>

Så här fungerar vårt tv utbud

Kabeltv

I det traditionella kabel-tv-nätet är det Tele2 som är vår leverantör. Vill du bara se grundutbudet behöver du göra en digital kanalsökning. Besök Tele2s hemsida för att se vilka kanaler som ingår på din adress.

Felanmälan kabeltv

För felanmälan gällande kabeltv kontakta Tele2 på telefon 90 222 eller www.tele2.se.

Bredbandstv

Har du tv via ditt bredband behöver du gå in på tjänsteportalen för att beställa kanaler. Från och med 1 mars 2019 kan du som bor hos Kopparstaden beställa en kostnadsfri bastvtjänst. Teveutbudet erbjuds från Tele2 och heter Digitalt startutbud. För att kunna se det digitala startutbudet krävs en digital tevebox. Den ingår också kostnadfritt i paketet.

Om du ombeds att ange ditt lägenhetsnummer i portalen eller hos tjänsteleverantören så är det ditt tiosiffriga lägenhetsnummer som ska användas.

Speciella förhållanden i områden kan förekomma.

För hyresgäster som bor i nedan listade områden gäller endast bredbandstv:

  • Grycksbo
  • Bjursås
  • Sundborn
  • Svärdsjö
  • Vika
  • Hyttkammaren, Yxhammargatan 6
  • Argentum, N:e Gruvrisvägen 32 / Tingsvägen 3
  • Vitsippan, N:a Järnvägsgatan 5-7
  • Brigaden, Stenbocks väg / Kungsgårdsvägen 1
  • Ugglan, Gammelvägen 5
  • Glimmerstigen 11–19
  • Teatern, Engelbrektsgatan 17 / Sturegatan 54
  • Mjölnarvägen 1-11 (ej Hosjögården, Mjölnarvägen 4-6)

Felanmälan bredbandstv

Felanmälan för bredbandstv görs direkt via din leverantör. Kontaktuppgifter till din leverantör hittar du på tjänsteportalen.

Vill du ha fler tv kanaler?

Du väljer då att teckna ett abonnemang hos valfri leverantör. Vilka leverantörer du kan välja hittar du på tjänsteportalen. Behöver du hjälp med beställning eller tjänster kontaktar du leverantörens egen kundtjänst. Alla kontaktuppgifter hittar du på tjänsteportalen. Du hittar tjänsteportalen under relaterade länkar nedan.

Om du ombeds att ange ditt lägenhetsnummer i portalen eller hos tjänsteleverantören så är det ditt tiosiffriga lägenhetsnummer som ska användas.

Relaterat

Relaterade länkar

  • Tjänsteportalen ITUX/Falun
  • Kontakta Tele2