Just nu är det svårt att logga in till Mina sidor pga överbelastning på systemet.
Vänligen försök senare!

Mer information >>

Ändring av elnätsabonnemang för vissa hyresgäster


Har du fått en högre elnätskostnad i din senaste faktura från Falu Energi & Vatten? Förändringen av kostnaden berör våra hyresgäster som bor i mindre flerbostadshus, med färre än tre elnätsabonnemang, och hyresgäster som bor i enbostadshus.

Skälet till förändringen är att dessa abonnenter har varit registrerade enligt fel taxa hos Falu Energi & Vatten och de justerar nu enligt gällande regelverk. Från 1 november 2025 blir det ny elnätstaxa för dessa hyresgäster, samt för alla andra som är kunder hos Falu Elnät, och som bor i mindre hus med färre än tre elnätsabonnemang.

Falu Energi & Vatten har informerat sina berörda kunder i samband med utskickad faktura.

Har du frågor om den höjda kostnaden eller vill prata om vad det här innebär för dig som berörd kund hos FEV, är du välkommen att kontakta FEV:s kundtjänst, 023-77 49 00 eller info@fev.se.

Här kan du läsa mer om FEV:s elnätspriser på fev.se

Uppdaterad: