Vad vill hyresgästerna att vi ska bli bättre på?
Återkoppling från hyresgästenkäten
Ett stort tack till alla våra hyresgäster som var med och svarade på senaste hyresgästenkäten i juli-augusti! På så sätt är du med och gör skillnad för dig och dina grannar.
Varje år skickar vi ut hyresgästenkäten till de som bor hos oss. en tredjedel av hyresgästerna får den på våren, en tredjedel på sommaren och en tredjedel på vintern. Senaste enkäten har 515 hyresgäster deltagit i. Nu har vi summerat hur de poängsätter oss som hyresvärd och upplevelserna av att bo hos oss, samt tagit till oss av alla skrivna synpunkter och kommentarer. Tack för visat engagemang!
Vi har ett resultat..
Ta del av resultatet, vad hyresgästerna som svarat tycker behöver bli bättre och vad vi kommer att satsa på för att fler ska bli nöjda och trivas hos Kopparstaden.
Gå vidare till Återkoppling hyresgästenkät
Vad menar vi med boinflytande?
Vår uppgift som ett allmännyttigt bostadsbolag är att erbjuda bra hyresbostäder för alla - oavsett inkomst, ursprung, ålder och hushållstyp. Det är därför viktigt för oss att du som hyresgäst får möjligheten att vara med och påverka ditt boende så att det blir så bra som möjligt för dig och dina grannar.
Vi vill att du ska trivas som hyresgäst och att du är nöjd med allt från hur städning i trapphusen sköts, till hur du blir bemött i din kontakt med oss.
Tillsammans med dig vill vi göra ditt boende bättre och därför behöver vi veta vad du tycker fungerar bra och mindre bra, vad du tycker att vi borde göra bättre eller mer av. Genom att dela med dig av dina erfarenheter och åsikter av att vara vår hyresgäst kan du vara med och påverka. Det kan du bland annat göra om du är med och svarar på hyresgästenkäten.
Uppdaterad: